Followers

Sabtu, 19 Mei 2012

DRAWING WHEELBARROW

Ini adalah salah satu assingment kami sebagai pelajar kejuruteraan. Assingment ini di bawah tajuk Lukisan Terbantu Komputer. Pada mulanya kita orang dalam satu kumpulan terdiri dalam 4 hingga 5 orang perlu sketch gambar whellbarrow. Kemudian melukiskan gambaran tersebut di dalam koputer menggunakan autocad. Pening juga nak lukis guna autocad sedangkan dia nak lukisan dari atas, sisi dan hadapan. Itu saja. Tapi aku edit pada hari selasa malam rabu (15 Mei 2012) hampir 4 jam aku menghadap laptop semata-mata untuk siapkannya sahaja. Itu pun habis saja kelas pukul 12 tengah hari (16 Mei 2012), aku edit lagi sikit supaya menjadi. Dah lukis tu, kena pula lukis "by part". Kenalah pecahkan ikut part. Tapi semuanya telah pun selesai dan telah pun dihantar pada 16 Mei 2012.

Ini adalah sketch yang telah dilukiskan oleh salah seorang ahli kumpulan aku.

Inilah hasil gmabar yang telah dilukiskan menggunakan autocad.

Nasib abik lukisan dalam bentuk 2D sahaja. Kalau dalam bentuk 3D. Silap-silap dekat setahun baru nak siap lukisan ini. Kena improvekan lagi ni. Kene belajar banyak benda lagi ni. Sampai sini sahaja entry kali ini. Aku akan masukkan lagi apa yang akan dipelajari dalam bidang kejuruteraan amnya kejuruteraan pertanian dan biosistem.

FUTURE ENGINEER
:-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan